Fontos információk

Ismerje meg a Michelin világát és válassza ki az Önt érdeklő témákat, hogy még többet tudjon meg Csoportunkról!
Bemutatkozás
Termékek, szolgáltatások
Innováció
Sokszínűség
Fenntartható mobilitás
Célkitűzéseink 2020-ig
Magyarországon

A Michelin rövid bemutatása

Ez mind a Michelin:

  • 17

    országban 68 termelési telephely

  • 170

    Értékesítési tevékenység 170 országban

  • 3 800

    értékesítő és szolgáltató központ

  • 8,7%

    Az üzleti forgalom 8,7% át beruházásokra fordítjuk

  • 717 M €

    az éves K+F költségvetés

  • 111 708

    munkavállaló 2016-ben

  • 187 M

    legyártott abroncs 2016-ban

  • 8 M

    kiadott térkép és útmutató 2016-ban

  • 120

    Csapatainkban 120 különféle nemzetiségű munkatárs dolgozik

  • 250

    Minden évben 250 szabadalmat nyújtunk be

  • 59 601

    újítási és innovációs ötlet születik

Egy francia vállalat, amely világméretű csoporttá vált

1889-ben, a Michelin  fivérek, André és Édouard   Clermont-Ferrand-ban (Franciaország) létrehozzák a Michelin & Cie vállalatot. Mára a gumiipari termékeket gyártó cég a világ vezető vállalatainak egyikévé vált a gumiabroncsgyártás és a mobilitás terén.

Emblematikus logó

Michelin Mester 1898 óta testesíti meg a Michelin márkát. Édouard Michelinnek egy halomba rakott gumiabroncsról jutott eszébe ez a figura, melyet aztán O’Galop grafikus valósított meg. Michelin Mester több mint egy logó, valódi jelképpé vált.

Közös értékünk: a tisztelet

Csoportunkat egy alapvető értékre, a tiszteletre építettük.  Ez valamennyi csapatunk közös alapértéke, amelyet a mindennapokban is betartunk "Haladjunk Együtt!" programunkban. A Michelin célja az, hogy elősegítse munkavállalói előrehaladását és  képességeinek kibontakoztatását, a közös fejlődés érdekében.

A Michelin mint munkáltató kötelezettségvállalása

Termékeink és szolgáltatásaink

  • Személy-, 4x4, kisteherabroncsok
  • Versenyabroncsok
  • Abroncsok veterán autókra
  • Motor- és robogóabroncsok
  • Kerékpár abroncsok
  • Teherabroncsok
  • Mezőgazdasági abroncsok
  • Földmunkagép abroncsok
  • Repülőgép abroncsok
  • Tudta?

    A Michelin világelső a személy- és kisteherautókra gyártott energiatakarékos abroncsok terén.

  • Tudta?

    1988 óta a Michelin 23 győzelmet aratott a Le Mans-i 24 órás versenyen, melyből 17 egymást követő győzelem.

  • Tudta?

    A Michelin kínálatában van egy gumiabroncs és belső termékcsalád a 20-as évektől a 80-as évek elejéig gyártott veterán autókra

  • Tudta?

    A Michelin az elsőszámú motorkerékpár abroncs márka Európában.

  • Tudta?

    A Michelin gyártotta az első leszerelhető kerékpár abroncsot 1891-ben.

  • Tudta?

    A Michelin világelső a csúcstechnológiás abroncsok terén

  • Tudta?

    A Michelin az elsőszámú  mezőgazdasági radiál abroncsgyártó Európában.

  • Tudta?

    A Michelin világelső a külszíni bányákban használt radiál abroncsok terén.

  • Tudta?

    A Michelin meghódítja az eget azáltal, hogy gumiabroncsokat szállít az amerikai űrsiklóhoz.

  • Közúti térképek
  • Térképek és atlaszok
  • Világtérképek
  • Útikönyvek
  • Étterem- és szállodakalauzok
  • Via Michelin útvonaltervező
  • Mobilalkalmazások
  • Digitális flottakezelés
  • Lifestyle termékek
  • Tudta?

    2014-ben a Michelin 13 millió térképet és útikönyvet gyártott.

  • Tudta?

    1908-tól kezdve a Michelin  Párizs 17. kerületében található Útitervkészítő Irodája ingyen készített útitervet a gépkocsivezetők számára.

  • Tudta?

    2012-ben  a Michelin először adott ki világtérképet gyermekek részére.

  • Tudta?

    A Michelin az elsőszámú útikönyvkiadó Európában.

  • Tudta?

    A Michelin 1900-ban jelentette meg első kalauzát.

  • Tudta?

    A ViaMichelin az elsőszámú  utazási weboldal Európában.

  • Tudta?

    A Michelin 6 ingyenes mobilalkalmazást kínál, melyek hasznos segítséget nyújtanak utazásai során.

  • Tudta?

    A Michelin Solutions megoldásokat dolgoz ki, fejleszt és értékesít tehergépkocsi, autóbusz, haszongépjármű és kisteherautó flották számára.

  • Tudta?

    A hólánctól a teniszcipőig,  a gyűjteménydaraboktól a Michelin Mester figurákig, a Michelin Lifestyle 60 licenccel rendelkezik, és több mint 16 millió terméket értékesít világszerte.

Innováció a jobb mobilitás szolgálatában

Az innováció iránti szenvedély a Michelin fejlődését szolgálja a cég megalapítása óta, és stratégiánk központi eleme.

Évi 640 millió eurós kutatási és fejlesztési költségvetésünk, 6 600 szakemberünk és 2 000 szabadalomcsaládunk példátlan innovációs erőt biztosítanak számunkra a gumiipari szektoron belül.

Innovációs képességünket az is növeli, hogy folyamatosan bővítjük az innováció alkalmazási területeit, diverzifikáljuk forrásainkat és arra törekszünk, hogy megismerjük ügyfeleink szokásait, elébe menjünk jövőbeli elvárásainak és megfeleljünk azoknak.

Az innováció erősítése céljából minden alkalmazottunkat arra ösztönözzük, hogy osszák meg velünk saját innovációs ötleteiket. 2013-ban és 2014-ben egy belső, «InnovationWorks» elnevezésű kezdeményezés 21 000 munkavállalónak tette lehetővé Kínában, az Egyesült Államokban és Európában, hogy megosszák velünk ötleteiket. Ennek a kezdeményezésnek köszönhetően egyes csapatok csatlakozhattak a Michelin "inkubátorhoz".

Ismerje meg csapatainkat!

Teljesítményünk motorja: a sokszínűség

Csapatainkat 111 708 alkalmazott alkotja, akik 120 különféle nemzetiséget képviselnek, és 170 országban dolgoznak. Csapataink tükrözik a világ sokszínűségét. A tehetségek, kézségek, a személyiségek és az életkorok sokszínűsége sokféle megközelítést és ötletet eredményez, amely előnyünkre válik.

A Michelin Csoport valamennyi kezdeményezése  nyitottságra és az előítéletek leküzdésére ösztönöz. A vállalatnál dolgozó nők arányának növelése prioritást élvez, különösen a vezetőségben. 2014-ben 24% volt a nők aránya a vezetők között. 2020-ra szeretnénk elérni a 30%-ot.

Szeretnénk kialakítani egy helyi menedzsmentet, és arra törekszünk, hogy 2020-ra a feltörekvő zónák top menedzsmentje 80%-ban ezekből a zónákból kerüljön ki.

A Michelin tudatosan odafigyel a megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására, megkönnyíti a nyugdíj előtt álló dolgozók helyzetét és megszervezi a különböző generációk közös munkavégzését.

Ez a sokszínűség megerősíti a Csoportot, értéket képvisel, és fontos ütőkártya az innováció tekintetében is. Szeretnénk ezt megőrizni, és minden tehetségnek lehetővé tenni, hogy fejlődjön, és megvalósítsa egyéni szakmai ambícióit.

Tekintse meg karrierlehetőségeinket

Konkrét akciók a fenntartható mobilitás érdekében

A nyersanyag kiválasztásától a tervezésig, a gyártási eljárásokon és a forgalmazáson át valamennyi termékünket a környezetvédelmi szempontok figyelembevételével állítjuk elő. 2005 és 2011 között  33%-kal csökkentettük telephelyeink ökológiai lábnyomát.

17 Michelin telephelyen, köztük Németországban, Kanadában, Skóciában, Spanyolországban, Franciaországban és Írországban használunk megújuló energiákat.

Mivel egy gumiabroncs környezetre gyakorolt hatása elsősorban a használatából adódik, újgenerációs gumiabroncsokat fejlesztettünk ki, amelyeknek alacsonyabb a gördülési ellenállása, hogy csökkentsük az üzemanyag-felhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást.

2020-ig 6 célkitűzésünk van:

Célkitűzéseink 2020-ra számokban:

  • 10%

    -os teljesítménynövekedés a termékek vonatkozásában

  • 3 milliárd

    liter üzemanyag-megtakarítás az abroncsok élettartama alatt

  • 8 millió

    tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátás, termékfejlesztéseinknek köszönhetően

  • 40%

    40%-kal kisebb ökológiai lábnyom összes telephelyeinkre vetítve

  • 85%

    A munkavállalók 85% -os elkötelezettsége

  • 75%

    A menedzserek 75%-a vállalton belülről érkezik

  • 30%

    A menedzsment egészét tekintve 30% a nők aránya

  • 30 000

    Évi 30 000 munkaórát fordítunk a helyi közösségeket támogató akciókra

  • 2 000

    Évente 2000 munkahelyet teremtünk a helyi gazdaság támogatása érdekében

  • 100%

    A Michelin telephelyek 100%-a rendelkezik ISO 39001 minősítéssel

  • 30%

    A nyersanyagok 30% -a megújuló vagy újrahasznosítható

Ennek a 2020-ig megvalósítandó 6 célkitűzésnek az a célja, hogy a Michelin vitathatatlanul vezető szerepet töltsön be a fenntartható mobilitásban és a világ egyik leginnovatívabb, legfelelősebb és legnagyobb teljesítményű vállalata legyen.

1. Termékeink teljesítményének vezető pozíciója

2. Vezető pozíció a felelős működésben

3. Fenntartható pénzügyi teljesítmény

4. Munkavállalóink fejlesztése és a jó közérzet megteremtése

5. Harmóniában élni a helyi közösségekkel

6. Magasabb életminőség kialakítása a fenntartható mobilitáson keresztül

A Michelin Magyarországon

A Michelin 1996 óta van jelen Magyarországon. Személyabroncsgyárában Nyíregyházán nagyteljesítményű, szupersport kategóriájú személyautókra és összkerék-meghajtású járművekre gyárt Michelin márkájú abroncsokat. A legújabb, 2015-ben induló beruházást követően, a jelenlegi termékkör mellett, itt hamarosan elindul majd a kiterjesztett mobilitást biztosító, defekttűrő személyabroncsok gyártása is. A szintén Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tuzséron működő egységünk az orosz piacokról importál nyersanyagokat, amelyek eljutnak a Michelin szinte összes európai gyárába. Vácon regionális logisztikai központot üzemeltetünk. Budapesten működik a magyar piacot ellátó kereskedelmi részleg, valamint a belépő kategóriájú termékek gyártását és értékesítését irányító egység. 

Tekintse meg aktuális állásajánlatainkat!