- - - - - - - - - - - -
FŐ ELVÁRT EREDMÉNYEK Árazás és jövedelmezőség kezelése • Árazási stratégiákat fejleszt az üzletág pénzügyi, marketing és stratégiai célkitűzéseivel összhangban (szegmens, márkaépítés, pozicionálás, célmeghatározás, stb.) • A szükséges mértékben felülvizsgálja az árazási stratégiákat a változó piaci körülményekhez való alkalmazkodás érdekében. • Coach-ol másokat az árazási technikák és módszerek témakörében. • Szervezeti felügyeletet lát el az árazás vonatkozásában. • Előre látja a piaci változásokat és trendeket, és megjósolja, hogy hogyan kell azokhoz alkalmazkodni • Ismeretekkel rendelkezik arról, hogy a jövedelemkezelő rendszerek hogyan támogatják a különböző szervezeti értékre vonatkozó álláspontotkat. • Leírja az adott szervezet költség,- és árazási struktúráját és annak termékeit/szolgáltatásait. • Számos módszert ír le a termék és szolgáltatás költségeinek kiszámításához • Ismeretekkel rendelkezik arról, hogy a költségszámítás és árképzés hogyan támogatja a szervezeti célokat Adatfeldolgozás • Elemzi és értelmezi az információkat a jelentősebb trendek és minták azonosításához. • Tapintattal és diplomatikusan szerzi meg a tényeket, ha mások vonakodva adnak információkat. • Azonosítja a kapcsolódó iparágak és versenytársak termékeit és szolgáltatásait, amelyek hatást gyakorolnak az üzletágra (szegmens, márkaépítés, pozicionálás, vevők megcélzása, stb.) • Behatóan ismeri a saját szervezete iparágát Üzleti intelligencia • Behatóan ismeri az Üzleti intelligencia teljesítményelemzéséhez használt eszközöket, módszereket, stratégiákat. • Többféle mutatót és módszertant alkalmaz az üzleti teljesítmény mérésére a pénzügyi célkitűzésekkel szemben. • Azonosítja az üzleti problémákat és lehetőségeket a pénzügyi és nem pénzügyi adatok tranzakciós szintű elemzésével a szervezeten belül. • A saját részlegén vagy működési területén belül eléri a jövedelemkezelési célokat. • Megfelelő jövedelmezőségi elemzéseket hajt végre és javaslatokat tesz a rövid,- és hosszútávú döntések támogatásához (pl. nullszaldó, releváns költségek, fedezeti hozzájárulás, lineáris programozás, érzékenység és bizonytalanság elemzés, stb.). Márka és marketingstratégia • Felhasználja a termék vagy szolgáltatás Kizárólagos Értékesítési Pontját arra, hogy kiemelje azt a versenytársak közül. • Egyszerű eszközöket, például márka,- és termékpozicionálási térképeket alkalmaz arra, hogy megjelenítse és értelmezze a szervezet pozícióját a versenytársakhoz képest. • Információt biztosít a marketing árazási stratégia fejlesztése elősegítéséhez. • Kihasználja a marketing árazási stratégia és a szervezeti mutatók közötti összeköttetést, pl. jövedelem, bruttó nyereség, stb. Termék és Szolgáltatások • Egyszerű eszközöket, például termékpozicionálási térképeket alkalmaz arra, hogy megjelenítse és értelmezze a szervezet pozícióját és a márkát a versenytársakhoz képest. • Összehangolja a terméket/szolgáltatást a megrendelő nyilvánvaló igényeivel és a versenytársakkal. • Különbséget tesz a termék/szolgáltatás funkciói és előnyei között. • Behatóan ismeri a piacgazdasági elveket (pl. szegmentálás, pozicionálás, marketing mix, márkaépítés). • Behatóan ismeri a saját szervezete ajánlatait és piacait. • Információt biztosít a marketing árazási stratégia fejlesztése elősegítéséhez. • Ismeri a marketing árazási stratégia és a szervezeti mutatók közötti összeköttetést, pl. jövedelem, bruttó nyereség, stb. • A kommunikáció formáit (szóbeli, írott, hivatalos prezentáció és elektronikus) letisztult és pontos formában használja arra, hogy az értékeket kommunikálja a vevő felé. • Értékkel kapcsolatos érveket biztosít az Értékesítők számára